loading...
اجاره ماشین
زهرا بازدید : 27 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

گردو میوه های سنگی تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند. آنها منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند. آنها ممکن است سلامت قلب و استخوان ها را تقویت کرده و از جمله مزایای دیگر در مدیریت وزن کمک کنند.

درختان گردو بومی شرق آمریکای شمالی هستند اما امروزه به طور معمول در چین، ایران و در ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا پرورش می یابند.

در زیر پوست درخت گردو یک مهره چروک و کره ای شکل است. گردو به دو بخش مسطح تقسیم می شود تا بصورت تجاری فروخته شود.

گردو هم به صورت خام و هم بو داده و نمکی یا نمک موجود است.

در این مقاله به تجزیه مواد مغذی گردو، نگاهی به فواید احتمالی سلامتی آن، چگونگی ترکیب بیشتر گردو در رژیم غذایی و هرگونه خطرات بالقوه سلامتی در مصرف گردو می پردازیم.

اگر دقت کرده باشید که مغز گردو چقدر شبیه مغز انسان می باشد؟ اگر چه در آموزه های باستانی نیز به این مورد اشاره شده است که گردو یکی از بهترین خوراکی ها برای تقویت مغز می باشد، امروزه نیز علم ثابت کرده است که گردو غذای مغز است و نباید از خوردن آن غافل شد!

گردوی سالم و مقوی یکی از مقوی ترین انواع مغزها می باشد که در طب سنتی و اسلامی نیز بسیار توصیه شده است. گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید است. خواص گردوی تازه هم مانند خواص گردوی خشک می باشد.

برای بهترین اطلاعات گردو روی gerdogerdo.com کلیک کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

گردو آلی بدون سبزیجات (30 گرم) شامل:

انرژی: 200 کالری

کربوهیدرات 3.89 گرم (گرم)

شکر: 1 گرم

فیبر: 2 گرم

پروتئین: 5 گرم

چربی: 20 گرم

کلسیم: 20 میلی گرم (میلی گرم)

آهن: 0.72 میلی گرم

سدیم: 0 میلی گرم

گردو همچنین منبع خوبی از:

منگنز

مس

منیزیم

فسفر

ویتامین B6

اهن

آنها از نظر چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار غنی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

آجیل ها به دلیل داشتن کالری با کالری بالا و پرچرب دارای اعتبار هستند. با این حال، آنها در مواد مغذی متراکم هستند و چربی های سالم قلب را تأمین می کنند.

ترکیب چربی های سالم، پروتئین و فیبر موجود در "گردو "به افزایش رضایتمندی و پر بودن کمک می کند. این باعث می شود در مقایسه با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدرات، آنها را به عنوان میان وعده از سلامتی بیشتری برخوردار کنید.

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

فسفر: نزدیک به 1٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

فوايد گردو

خواص گردو

مصرف انواع غذاهای گیاهی از انواع مختلف مدت هاست که با کاهش خطر بسیاری از شرایط سلامتی مرتبط با سبک زندگی همراه است.

گردو ممکن است مزایایی برای سلامتی استخوان و قلب داشته باشد.

از جمله مزایای سلامتی گردوها می توان به تقویت سیستم قلبی و عروقی و سلامت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا و درمان صرع اشاره کرد.

سلامت قلب

گردو ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

نشان داده شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده و غیر اشباع نشده موجود در گردو باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید LDL (مضر) می شوند.

که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس نشان داد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب برای کسانی که بیش از چهار بار آجیل در هفته مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت آجیل مصرف نمی کنند، کمتر است.

کنترل وزن از خواص گردو است

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه بالینی در آسیا اقیانوس آرام ، مصرف روتین آجیل با استراحت بیشتر با مصرف بیشتر انرژی همراه است.

در آزمایشاتی که کاهش وزن را با استفاده از رژیم های غذایی که شامل یا آجیل را شامل می شوند مقایسه کردند، رژیم های غذایی که شامل آجیل در اعتدال بودند کاهش وزن بیشتری نشان دادند.

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال آمریکایی بالینی تغذیه همچنین نشان داد که زنانی که به ندرت از خوردن آجیل گزارش می کنند، در طی یک دوره 8 ساله، بیشتر از افرادی که دو بار در هفته یا بیشتر از آنها آجیل مصرف می کردند، افزایش وزن بیشتری داشتند.

از بین بردن بیماری سنگ کیسه صفرا از خاصیت گردو است

طبق مطالعه دیگری در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر کوله سیستکتومی، عملی برای از بین بردن کیسه صفرا همراه است.

در بیش از یک میلیون نفر مستند بیش از 20 سال، زنانی که بیش از 5 اونس آجیل در هفته مصرف می کردند، در مقایسه با زنانی که هر هفته کمتر از 1 اونس آجیل می خورند، خطر کوله سیستکتومی کمتری داشتند.

خواص گردوی تازه

از فواید گردو می توان به سلامت استخوان ها اشاره کرد

گردو منبع خوبی از مواد معدنی مس است. کمبود شدید مس با تراکم کمتر مواد معدنی استخوان و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان همراه است.

پوکی استخوان شرایطی است که استخوانها نازک تر و متراکم تر می شوند و شکستگی و شکستن آنها را آسان تر می کند.

تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کمبود حاشیه مس و مزایای احتمالی مکمل های مس برای جلوگیری و مدیریت پوکی استخوان مورد نیاز است.

مس همچنین نقش مهمی در نگهداری کلاژن و الاستین، اجزای سازه اصلی بدن دارد.

بدون مس كافي، بدن نمي تواند جاي بافت همبند آسيب ديده يا كلاژن سازنده بلوك هاي ساختمان براي استخوان شود. این می تواند به طیف وسیعی از موضوعات از جمله اختلال عملکرد مفصل منجر شود.

گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است. نشان داده شده است که منگنز در ترکیب با مواد معدنی کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

منیزیم، یکی دیگر از مواد معدنی موجود در گردو، برای تشکیل استخوان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به جذب کلسیم داخل استخوان کمک می کند.

در حالی که مکمل های منگنز و مس ممکن است مقادیر مواد معدنی را که می تواند مضر باشد، دریافت این مواد معدنی از طریق رژیم غذایی برای سلامتی استخوان مفید است

صرع

نشان داده شده است كه موشهايي كه كمبود منگنز دارند بيشتر در معرض تشنج هستند.

خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

همچنین به افرادی که مبتلا به صرع هستند سطح منگنز کامل خون پایین تر از افراد فاقد صرع رسیده است، اگرچه تصور نمی شود کمبود منگنز باعث صرع شود.

تحقیقات بیشتری در مورد اینکه آیا مکمل منگنز به نفع مبتلایان به صرع خواهد بود، لازم است.

فوایدگردو

نحوه نگهداری از گردو

آجیل ها دارای چربی بالایی هستند و به همین دلیل مستعد ابتلا به لکه دار شدن هستند. آجیل های سفت و سخت ناامن نیستند اما دارای طعم تندی هستند که ممکن است افراد ناخوشایند به نظر برسند.

نگه داشتن گردو در پوسته های آنها در جای خنک، تاریک و خشک می تواند ماندگاری آنها را بهبود بخشد.

در یخچال و فریزر زیر 40 درجه فارنهایت یا در فریزر زیر 0 درجه فارنهایت نگه دارید ، آنها می توانند بیش از یک سال نگهداری شوند.

اگر می خواهید آنها را در دمای اتاق ذخیره کنید، ابتدا آنها را در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر از 48 ساعت فریز کنید تا هر گونه آفات از بین برود.

در اینجا چند راه آسان و خوشمزه برای به دست آوردن بیشتر گردو به رژیم غذایی آورده شده است:

گردوها را روی سالاد بپاشید تا عطر و طعم، بافت و ارزش غذایی به آن اضافه شود.

خواص مغز گردو

کاهش کلسترول کل

کاهش LDL کلسترول

افزایش HDL کلسترول

افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن

محافظت در برابر بیماری قلبی

افزایش قدرت ذهن و هوش

مفید برای تنگی نفس

جلوگیری از ورم مفاصل

مفید در بیماری های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس( به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست)

ضد سرطان

دارای آنتی اکسیدان. در بین آجیل ها، آنتی اکسیدان گردو و شاه بلوط از همه بیشتر است.

محافظت از سیستم ایمنی

جلوگیری از لخته خون

تنظیم سوخت و ساز در بدن

تنظیم فشار خون

تنظیم قند خون

جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر

جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

حفاظت از استخوان

روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.

کودکانی که مقدار امگا ۳ در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.

زنانی که در هفته ۲۸ گرم آجیل و بادام زمینی مصرف می کنند، ۲۵ درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند.

اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید، برای شام، سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنید.

مضرات و اقدامات احتیاطی

برخی محققان نتیجه گرفته اند که مصرف گردو منجر به افزایش وزن نمی شود.

با این حال، کالری گردو متراکم است و به افراد توصیه می شود برای کاهش این خطر، آنها را با اعتدال مصرف کنند.

مصرف زیاد گردو نیز به اسهال مرتبط بوده است.

این ممکن است بعد از اینکه فرد مقدار زیادی گردو بخورد، به دلیل داشتن روغن یا فیبر زیاد یا به دلیل داشتن حساسیت، به عنوان مثال در افرادی که دارای سندرم روده تحریک پذیر هستند (IBS).

یک وعده یک وعده گردو حاوی حدود 14 قطعه نیم گردو است.

افرادی که به آجیل حساسیت دارند نباید گردو بخورند. اگر فرد بعد از خوردن گردو دچار بثورات کهیر یا کهیر شود یا در تنفس دچار مشکل شود، باید مراقبت های پزشکی را جستجو کرد.

کودکان نباید قطعه ای از مهره مصرف کنند، یا در این صورت باید تحت نظارت قرار بگیرند ، زیرا این می تواند منجر به خفگی شود.

گردو می تواند یک افزودنی سالم برای رژیم غذایی باشد. رژیم غذایی که به طور کلی متعادل باشد و در کنار رژیم ورزش دنبال شود، برای سلامتی مناسب است.

زهرا بازدید : 16 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

سوسک فاضلاب، سوسک ریز آشپزخانه، ساس رختخواب و ... همه جای خانه دیده می شوند و آسایش خانواده ها را گرفته اند. استفاده از حشره کش های معمولی برای از بین بردن کلونی حشرات کاربردی ندارد. شاید بتوانید یکی دو سوسک آشپزخانه را از بین ببرید ولی برای خلاص شدن از جمعیت سوسک های ریز و درشت چه کار می کنید؟ اگر می خواهید معضل سوسک آشپزخانه را برای همیشه حل کنید، از سرویس سمپاشی منزل برای از بین بردن حشرات خانگی استفاده کنید. هزینه سمپاشی منزل در برابر هزینه های درمانی و خرید همیشگی اسپری های حشره کش بسیار مقرون به صرفه است.

 

قیمت سمپاشی منازل

سمپاشی ساختمان هزینه بر است ولی این هزینه همیشه یکسان نیست. قیمت سمپاشی منازل شمال تهران و هزینه سمپاشی منازل جنوب تهران متفاوت است. در واقع محله ای که منزل تان در آن واقع شده روی قیمت سمپاشی منازل تاثیرگذار است. برخی از مناطق تهران توسط حشرات اشغال شده اند و نیاز به سمپاشی تضمینی برای ریشه کنی ساس و سمپاشی سوسک دارند. برای اطلاع از هزینه سمپاشی منزل با ما تماس بگیرید. هوم سرویز امکانات بهترین شرکت سمپاشی را برای از بین بردن حشرات خانگی در اختیار دارد.

شرکت سمپاشی منازل

خطرات سمپاشی غیر تخصصی بسیار بیش ازچیزی است که تصور می کنید. اثرات سمپاشی غیر اصولی روی ریه ها و سیستم قلبی غیر قابل انکار است. شرکت سمپاشی ساختمان از متخصصین با تجربه ای برای تولید سم مناسب با نوع حشرات استفاده می کند. برای پیشگیری از خطرات سمپاشی منازل با شرکت سمپاشی تماس بگیرید. هوم سرویز با همکاری بهترین شرکت سمپاشی منازل در تهران عهده دار امور سمپاشی تخصصی ساختمان های مسکونی است.

هزینه سمپاشی منزل در شمال تهرانهزینه سمپاشی منزل در شمال تهران

هزینه سمپاشی منزل شمال تهران

هزینه سمپاشی منزل پس از بررسی اولیه و با توجه به نوع حشره و تعداد آن مشخص می شود. سمپاشی ساختمان شمال تهران دارای کادر تعلیم دیده و متخصص در زمینه کنترل آفات و حشرات مزاحم خانگی است. قیمت سمپاشی منازل شمال تهران پس از بازدید و بررسی ساختمان به صورت دقیق اعلام می شود. پس از ثبت سفارش در سامانه هوم سرویز، هماهنگی های لازم برای سمپاشی منازل شمال تهران انجام خواهد شد. سموم مورد استفاده در سمپاشی منازل مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد و خطرات سمپاشی منازل به طور کلی از بین خواهد رفت.

هزینه سمپاشی منزل غرب تهران

هزینه سمپاشی منزل در مقابل هزینه درمان پزشکی اصلا زیاد نیست. حشرات نیش می زنندف گاز می گیرند و عوامل بیماری زا را در محیط پخش می کنند. برای سمپاشی ساختمان غرب تهران از متخصصین حرفه ای کمک بگیرید. همه ساختمان های قدیمی و حتی بسیاری از آپارتمان های نوساز هم با سوسک و حشرات کوچک دیگری اشغال شده اند. سمپاشی منازل غرب تهران بخشی از خدمات تخصصی هوم سرویز است که در همه ایام سال فعال می باشد.

هزینه سمپاشی منزل شرق تهران

ریشه کنی ساس با جوش شیرین و نمک و آبلیمو امکان پذیر نیست. از بین بردن سوسک فاضلاب با اسپری سوسک کش نتیجه خوبی ندارد. برای ریشه کنی ساس و سمپاشی سوسک از خدمات سمپاشی ساختمان شرق تهران کمک بگیرید. خطرات سمپاشی ساختمان با مواد شیمیایی غیر استاندارد بسیار زیاد است. اگر تخصص کافی در زمینه سموم شیمیایی ندارید هرگز اقدام به سمپاشی نکنید. پرداخت هزینه سمپاشی منزل را بخشی از مخارج ضروری خانوار در نظر بگیرید. سمپاشی منازل شرق تهران در خدمت خانواده های ساکن در منطقه است.

هزینه سمپاشی منزل جنوب تهران

در سمپاشی ساختمان جنوب تهران رعایت نکات ایمنی اهمیت بیشتری دارد. تراکم جمعیت ریسک و خطرات سمپاشی منازل جنوب تهران را افزایش می دهد. با سپردن سمپاشی خانه به افراد متخصص می توانید آرامش خیال بیشتری داشته باشید. برای سمپاشی منازل جنوب تهران از سموم شیمیایی استاندارد و با کیفیت استفاده می شود. هزینه سمپاشی منزل جنوب تهران طبق نرخ اتحادیه محاسبه می شود. همه منازل مسکونی، ساختمان های اداری، رستوران ها و دیگر اماکن موجود در منطقه با رعایت نکات ایمنی به صورت تضمینی سمپاشی می شود.

سمپاشی خانه و ریشه کنی ساس

ساس ها موجوداتی کوچک ولی بسیار آزار رسان هستند. اگر به تازگی مسافرتی داشته و در هتل یا مسافرخانه ساکن بوده اید، انتظار ساس رختخواب را داشته باشید. ساس ها همراه دیگر لوازم به داخل خانه ها راه پیدا می کنند و با سرعتی غیر قابل تصور، زیاد می شوند. پرداخت هزینه سمپاشی منزل برای از بین بردن ساس های خونخوار بسیار ناچیز است. اگر روی لباس های روشن، ملحفه ها و روتختی لکه های کوچک خون می بینید برای سمپاشی خانه و ریشه کنی ساس به سرعت اقدام کنید. وجود ساس در منزل به خصوص برای کوکان بسیار خطرناک است اگر کودکی در خانه دارید و روی بدنش زخم های کوچک دیده می شود برای بررسی ساس رختخواب اقدام کنید.

میتوانید به راحتی با مراجعه به سایت سمپاشی.com منزل خود را از حشرات در امان نگه دارید.

سمپاشی سوسک آشپزخانه

نظافت آشپزخانه و جارو کردن خرده های مواد غذایی یک راه ساده برای حفظ بهداشت و پاکیزگی است. سوسک آشپزخانه از راه آب فاضلاب و سینک ظرفشویی بیرون می آید و از خرده های غذایی تغذیه می کند. سوسک آشپزخانه در شکاف کابینت ها، درز کاشی ها، سوراخ های ریز گوشه های دیوار و .... جا می گیرد. سوسک فاضلاب از کوچکترین سوراخ ها برای زندگی و قایم شدن استفاده می کند. قبل از پرداخت هزینه سمپاشی منزل نسبت به بستن راه ورود سوسک ها اقدام کنید. درزهای کاشی ها را بند کشی کنید، چاهک راه آب را ببندید و هر کاری که لازم می دانید را برای جلوگیری از ورود سوسک های ریز و درشت انجام دهید.

لزوم سمپاشی دوره ای

سمپاشی منازل بهترین راهکارجهت دفع حشرات موذی است. با گرم شدن هوا سر و کله حشرات مزاحم و موجودات ریز موذیپیدا می شود ولی برای ریشه کن کردن حشرات باید سمپاشی دوره ای را به فاصله شش ماه یکبار انجام دهید. با سرد شدن هوا حشراتی که در شکاف های دیوارها و درز بین کابینت ها زندگی می کنند، همچنان زاد و ولد می کنند و باید از بنی بروند. بهترین زمان برای تجدید سمپاشی منزل در نیمه دوم سال است.

استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن سوسک فاضلاب کافی نیست. اگر در خانه کودکی دارید نمی توانید از خمیرهای سوسک کش و موارد مشابه هم استفاده کنید. در این زمان نیاز به سمپاشی منازل برای از بین بردن مزاحم های آزاردهنده ضروری است. هزینه سمپاشی منزل یکی از مهم ترین مخارج برای حفظ بهداشت و سلامت خانواده است.

سمپاشی منزل در اسرع وقت

موریانه ، ساس، کک، زنبور، سوسک فاضلاب، سوسک آشپزخانه، سوسک ریز کمر باریک، پشه، مورچه از رایج ترین حشراتی هستند که به داخل منازل راه پیدا کرده و موجب سلب آسایش ساکنین می شوند. گاهی مار، عقرب، رتیل، مارمولک و موش خانگی نیز در منازل دیده می شود. نادیده گرفتن موجودات موذی اشتباه بزرگی است که سلامت افراد خانوار را در خطر می اندازد. به محض دیدن مزاحم های کوچک با هوم سرویز تماس بگیرید تا مشکل را به صورت ریشه ای برطرف کنیم. هزینه سمپاشی منزل از طریق اپلیکیشن هوم سرویز و یا یک تماس تلفنی اطلاع رسانی می شود.

هزینه سمپاشی منزل در هوم سرویزسمپاشی ساختمان در تهران

هزینه سمپاشی منزل بر عهده چه کسی است؟

هزینه سمپاشی منزل به طور کامل بر عهده صاحب‌خانه است. اگر منزل استیجاری دارید با اطلاع صاحب‌خانه و با هماهنگی قبلی می توانید از سرویس های سمپاشی برای از بین بردن موجودات موذی استفاده کنید. صاحب‌خانه با رویت محل و تصدیق مشکل، باید هزینه سمپاشی منزل را پرداخت کند. این مورد در قوانین مالک و مستاجر نیز به روشنی مشخص شده است.

خدمات سمپاشی ساس در تهران

ضرورت سمپاشی مجتمع های مسکونی

آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی نیز می توانند موضوع را در جلسات ماهانه مطرح کنند. وجود موجودات موذی و حشرات مزاحم مربوط به یک واحد نیست. این موجودات اغلب در فاضلاب زندگی می کنند و می توانند از طریق فاضلاب به دیگر منازل نیز راه پیدا کنند. عدم همکاری ساکنین یک مجتمع در سمپاشی ساختمان عواقب ناخوشایندی به همراه داشته و موجب تکثیر بی رویه حشرات موذی می شود. به این ترتیب نیاز به سمپاشی مجدد برای از بین بردن موجودات مزاحم ضروری است.

کاهش هزینه سمپاشی ساختمان

برای صرفه جویی در هزینه سمپاشی منازل بهتر است طبق یک برنامه هماهنگ شده، همه واحدهای مسکونی یا تجاری توسط شرکت معتبر سمپاشی شوند. به این ترتیب تاثیر سمپاشی بسیار بیشتر می شود. شرکت سمپاش با توجه به حجم و فراگیری موجودات موذی، توصیه به سمپاشی در ماه های آینده را خواهد داشت. با دو بار سمپاشی در سال به طور کلی جلوی زاد و ولد سوسک، ساس، پشه، زنبور و غیره گرفته می شود.

هزینه سمپاشی منزل در هوم سرویز

قیمت سمپاشی منازل با توجه به متراژ ساختمان برای هر متر مربع محاسبه شده و به مشتری اعلام می شود. همه شرکت های سمپاشی برای اماکن کوچکتر از ۵۰ متر یک مبلغ ثابت را در نظر می گیرند. تعرفه هزینه سمپاشی منزل هوم سرویز طبق نرخ اتحادیه محاسبه می شود. کلیه سموم استفاده شده در این شرکت دارای مجوز وزارت بهداشت هستند و سمپاشی منزل با رعایت نکات ایمنی انجام می شود. خدمات سمپاشی یک سرویس دائمی است که در همه ایام سال در سطح تهران متقاضی دارد.

زهرا بازدید : 25 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

قاعدتا شما می خواهید که در شبکه های اجتماعی معروف و مطرح باشید،

به عنوان بازاریاب و فروشنده نیاز دارید که با فوت و فن ساخت یک صفحه ی موفق در اینستاگرام آشنا باشید.

شروع به خواندن باید ها و نباید ها می کنید ولی در نهایت به نتیجه دلخواهتان نمیرسید. سرخورده می شوید و برایتان این سوال پیش می آید که چرا رقیبتان صفحه ی موفقی دارد و شما با وجود تلاش زیاد موفق نمی شوید.

جواب این است که در مسیر درست تلاش نمیکنید.

در این پست سعی می کنیم به شما فوت و فن ما داشتن یک صفحه ی اینستاگرام موفق را آموزش می دهیم و به صورت خلاصه به شما یادآور می شویم که چه نکات مهم را از قلم انداخته اید.

۱- عکس پروفایل جذاب داشته باشید

شاید برایتان عجیب باشد ولی نداشتن عکس پروفایل مناسب بیش از هر چیز به صفحه شما لطمه میزند. عکس پروفایل اولین خاطره ی کاربر از صفحه ی شماست، اگر این تصویر جذاب نباشد مطمئا باشید که کاربر صفحه ی شما را ترک خواهد کرد.

خرید فالوور.com

چه عکس پروفایلی انتخاب کنم؟

عکس پروفایل شما باید نمایانگر فعالیت صفحه ی شما باشد، اگر کسب و کار شناخته شده ای هستید یک لوگوی مناسب و پولیش شده بهترین نتیجه را خواهد داشت، اگر صفحه ی شخصی دارید سعی کنید از شلوار مامان دوز استفاده نکنید و تصویری از خودتان ارایه دهید که نمایانگر فعالیت حرفه ای شما باشد، برای مثال اگر مهندس هستید، تصویر خود را در محل کارتان قرار دهید، لازم نیست حتما مستقیم به دوربین نگاه کنید. یک عکس به ظاهر تصادفی که توسط عکاس حرفه ای گرفته شده باشد می تواند بهترین تاثیر را بر روی صفحه ی شما بگزارد .

۲- به صورت روزانه پست بگذارید

اینکه شما در اکانت اینستاگرامتان فعال باشید تاثیر فوق العاده ای در افزایش فالوور اینستاگرام صفحه تان دارد. از ارسال عکس های بی مورد و تکراری خود داری کنید. سعی کنید تصاویری با سلیقه ی کاربرانتان تهیه منتشر کنید، به طور متوسط حداقل یک پست در روز روی صفحه تان به اشتراک بگذارید.

اگر مایل هستید تعداد بیشتری پست بر روی صفحه ی تان بگذارید پست ها را با فاصله زمانی مشخص برای مثال ۱ ساعت ارسال کنید چرا که ارسال تصاویر زیاد و پشت سر هم تاثیر منفی بر روی فرایند پیشرفت صفحه ی شما خواهد داشت، لازم به ذکر است که سایت ما به شما این امکان را می دهد که به صورت تخصصی پست های خود را با زمان بندی روی صفحه ی تان منتشر کنید.

۳- جواب کامنت های کاربرانتان را بدهید

حفظ ارتباط با طرفداران صفحه اینستاگرامتان تاثیر بسزایی در پیشرفت روز افزون صفحه تان دارد، نگذارید کاربرتان احساس کند که به او بی احترامی شده و یا کسی در صفحه ی شما حضور ندارد. ارایه یک چهره مردمی تاثیر زیادی در پیشرفت کسب و کار و صفحه ی شما دارد.

۴- خسته کننده نباشید‌

پست های تکراری نگذارید، از کپی کردن مطالب دیگران خود داری کنید، سعی کنید در زمان ارسال پست ابتکار عمل به خرج دهید، در نهایت خسته کننده نباشید، تکراری نباشید، خاص باشید!

۵- عکس هایتان را ویرایش کنید

فیلتر های اینستاگرام مناسب هستند ولی اگر کار با نرم افزار های حرفه ای ویرایش عکس را بلد باشید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. درست مثل آشپزی که خودش ادویه غذایش را آماده می کند شما هم با ویرایش حرفه ای ادویه ای به صفحه اینستاگرامتان خواهید زد که کسی جز خودتان آن را ندارد.

۴- ربات اینستاگرام ما را امتحان کنید

آیا تا به حال از پیشرفت ناگهانی صفحات اینستاگرام رقیبتان شکه شده اید ؟ احتمالا رقیبتان از سیستم ما استفاده می کند.

اینستاساز یک ربات اینستاگرام برای افزایش واقعیست ، ربات روی یک سری تگ ها ، موقعیت های جغرافیایی یا فالوور های کاربران دیگر تنظیم می شود و برای شما فالوور از این لیست جمع می کند ، روش کار به این صورت می باشد که ربات با لایک کردن ، کامنت گزاشتن و فالو کردن مخاطبین آنها را به صفحه شما جذب میکنه . تمام تنظیمات دست خودتان می باشد و هر طور که دوست داشته باشید می توانید ربات را برنامه ریزی و کنترل کنید‌ ، علاوه بر این ها ربات قابلیت این را دارد که به محض این که کاربر جدیدی شما را فالوو کرد برایش یک دایرکت تشکر و خوش آمد ارسال کند و صفحه و کسب و کارتان را معرفی نماید . همچنین از داخل سایت می توانید پست با زمان بندی روی صفحه اینستاگرامتان ارسال کنید یا پست یک صفحه دیگر را repost کنید .

زهرا بازدید : 29 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

سروتونین یا هیدروکسی‌تریپتامین نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی از نوع مونوآمینه اسید بیوژنیک است. به لحاظ بیوشیمی از مشتقات تریپتوفان می‌باشد. سروتونین به‌طور اهم در دستگاه گوارش، پلاکتها و سیستم عصبی مرکزی حیوانات و همین‌طور انسان یافت شده‌است. این ماده نزد افکار عمومی به‌عنوان جاری‌کنندهٔ «احساس خوب» شناخته شده‌ است.

روش‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند میزان این ماده را در بدن خود افزایش بدهید. وقتی سروتونین به‌مقدار کافی در مغز ترشح بشود، شادتر خواهید بود و احساس بهتری را تجربه خواهید کرد. پس با ما همراه باشید تا از مواردی بگوییم که به ترشح بیشتر سروتونین کمک می‌کند:

سایت حال خوب در این زمینه به شما کمک و راهنمایی می کند.

سروتونین چیست,افزایش ترشح سروتونین در مغز,علائم کمبود سروتونین در بدن

علائم کمبود سروتونین در بدن

علائم کمبود سروتونین در بدن

- حس دلواپسی

- مشکلات گوارشی

- حساسیت بالای عاطفی

- خستگی

- بالا یا پایین بودن میل جنسی

- مشکل به خواب رفتن و بی خوابی

- حساسیت به سر و صداها

- تغییرات شدید خلق و خوی

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم یا پیروی از یک رژیم که با هدف کاهش وزن شکل گرفته است بسیار شایع است. با این وجود، بدخلقی ها و بی حوصلگی های عصرگاهی به طور معمول با تمایل توقف ناپذیر برای مصرف محصولات شیرین همراه هستند و پرهیز از این وسوسه ها نیز دشوار است. این شرایط می تواند به واسطه سطوح پایین سروتونین شکل بگیرد.

سروتونین چیست,افزایش ترشح سروتونین در مغز,علائم کمبود سروتونین در بدن

افزایش ترشح سروتونین در مغز

مواد مورد نیاز برای افزایش سروتونین

مصرف بیشتر منیزیم

منیزیم در افزایش ترشح سروتونین بسیار مهم است. بیشتر افراد با کمبود مواد معدنی نظیر منیزیم در بدن خود مواجه هستند. این ماده فقط باعث افزایش سروتونین نمی‌شود بلکه به ایجاد تعادل در فشار خود و بهبود عملکرد اعصاب نیز کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران به کمک مصرف این ماده‌ی معدنی، از افسردگی رهایی یافته‌اند. برای اضافه کردن منیزیم به رژیم غذایی‌تان می‌توانید از منابع منیزیم همچون سبزیجات با رنگ سبز تیره، ماهی، موز و حبوبات استفاده کنید.

مصرف ویتامین C

شاید نقش ویتامین C مانند ویتامین B در افزایش سروتونین مطرح نباشد اما ویتامین C تا حد زیادی به افزایش روحیه و بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C خواصی ضدافسردگی دارد.

برخی دیگر از تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که در طول تنها ۱ هفته ویتامین C بیشتری مصرف کرده بودند، تغییراتی محسوس در خلق‌وخو پیدا کرده بودند.

مصرف ویتامین C به افزایش ترشح سایر مواد شادی‌آور در بدن نیز کمک می‌کند. مثلا با استفاده از این ویتامین می‌توان میزان دوپامین و اپی‌نفرین را افزایش داد. ویتامین C در سبزیجات با برگ‌های سبز تیره، گوجه فرنگی، پرتقال و فلفل دلمه‌ای به وفور یافت می‌شود.

ویتامین D

سروتونین به شدت وابسته به ویتامین دی است و تحقیقات نشان داده که قرارگرفتن هرچه بیشتر در معرض نور خورشید، می تواند سنتز سروتونین را افزایش دهد.

امگا 3

به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه، امگا 3 ها می‌توانند روی عملکرد سروتونین مغز تأثیر بگذارند. در برخی افراد میزان کم سروتونین با کمبود امگا 3 در ارتباط است. توجه داشته باشید که علاوه بر ماهی‌های چرب مواد غذایی دیگری مانند روغن گردو، دانه‌ی کتان و روغن دانه‌ی کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند.

مصرف بیشتر ویتامین B

همه‌ی انواع ویتامین B برای سلامتی مفید هستند و باعث حفظ تناسب اندام می‌شوند اما برای افزایش ترشح میزان سروتونین، ویتامین B6 و ویتامین B12 غوغا می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B، به درمان افسردگیِ کهن‌سالان نیز کمک می‌کند.

به‌طور متوسط، بیشتر افراد در روز ۵۰ تا ۱۰۰ گرم ویتامین B دریافت می‌کنند. اما اگر از میزان مطلوبیت این ماده در بدن مطمئن نیستید، می‌توانید با مراجعه به پزشک و آزمایشگاه دریابید که کمبود ویتامین B دارید یا خیر.

سروتونین چیست,افزایش ترشح سروتونین در مغز,علائم کمبود سروتونین در بدن

متعادل کردن سروتونین بدن

خوراکی های منبع سروتونین را بشناسید

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

ماهی های چرب

پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری در این نوع ماهی ها، منجر به افزایش سروتونین در بدن می شوند. علاوه بر این، مصرف این ماهی ها سطوح التهاب را در بدن کاهش می دهند. ماهی سالمون، ماهی ساردین، ماهی تن و ... سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

گوشت

اولویت باید به گوشت بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا خرگوش اخصاص یابد که حاوی تریپتوفان و ویتامین های B هستند.

تخم‌مرغ

تخم مرغ تا حدود زیادی سطح تریپتوفان پلاسمای خون را بالا می‌برد. در مصرف تخم‌مرغ، زرده را کنار نگذارید زیرا سرشار از تریپتوفان، تیروسین، بیوتین، اسیدهای چرب امگا ۳، کولین و… است. تخم‌مرغ حاوی خواص بسیاری ازجمله خواص آنتی‌اکسیدانی است.

زردچوبه

معروف به خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی اش، زردچوبه یک "ضد افسردگی" واقعا طبیعی است ، مواد مغذی آن از فرایندهایی که مسئول هورمونهای شادی هستند حمایت می کند، مثل:سروتونین و اندورفین ؛ پس از این، فعالیت آنزیم مونوآمین اکسید از را که موجب عدم تعادل احساسی می شود را مسدود می کند.

کالری کم دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان دارای کالری کمی هستند و حاوی اسیدهای چرب ضروری. این خواص علاوه بر قدرت ایجاد حس سیر شدن، به معنی این هستند که آنها یک غذای بسیار سالم هستند. اول از همه، آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم و روی هستند. اینها مواد معدنی ای هستند که به تعادل هورمونهای سلامتی و شادی حمایت می کنند. به علاوه، اسیدهای چرب سالم آنها سلامت قلبی عروقی و متابولیسم را بهبود می بخشد.

محصولات لبنی

شیر و مشتقات آن منجر به بهبود خلق و خو می شوند چون سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس را در بدن کاهش داده و بر افسردگی نیز غلبه می کنند. علاوه بر این، لبنیات منابع مفیدی از اسیدهای آمینه ضروری برای افزایش سطح سروتونین هستند.

حبوبات

برخی حبوبات مانند سویا، لوبیا، و عدس تریپتوفان بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.

موز

علاوه بر این که سرشار از پتاسیم و کربوهیدرات است، یک منبع غنی از تریپتوفان نیز محسوب می شود و یکی از غذاهای محبوب برای افزایش سطح سروتونین است.

زهرا بازدید : 40 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

سمپاشی

یکی از مهمترین پیشرفت های کنترل حشرات در طول سال های گذشته ، سمپاشی های دوره ای منازل و اداره جات است. سم پاشی منازل را باید به عهده شرکت های سمپاشی متخصص بسپارید. شاید تصور شما بدین گونه باشد که این کار بسیار ساده و کم هزینه است و خودتان به راحتی از پس آن بر می آیید ، اما شایان ذکر است که سم پاشی حشرات ( همچون ساس ، سوسک و …. ) را باید به متخصصان در این زمینه بسپارید تا هم منزل یا اداره شما کاملا پاکسازی شود و هم سلامتیان در معرض خطر قرار نگیرد.

 

متخصصان شرکت آریا تشخیص می دهند که در کدام مناطق و به چه میزان باید سمپاشی شود. پس اگر برای انجام این کار به دنبال معتبرترین شرکت سمپاشی هستید و می‌ خواهید برای از بین بردن سوسک کابینت ، سوسک منازل ، ساس و … دست به‌ کار شوید ، روی شرکت سمپاشی آس حساب کنید!

وجود انواع سوسک حمام ریز و درشت در واحد های مسکونی می‌ تواند از معضل های آزار دهنده برای ساکنان خانه باشند. سوسک فاضلاب و انواع حشرات موذی می‌ توانند باعث مشکلات سلامتی و ایجاد حساسیت های مختلف بشوند. این که بدانیم سوسک خانگی به چه علت و چطور به خانه راه پیدا می‌ کند و راهکار مقابله با آنها مثل سمپاشی منازل و سمپاشی سوسک به چه روش صورت می‌ گیرد ، جهت حفظ سلامتی افراد ساکن در خانه ضروری است.

 

عوامل تاثیرگذار در سمپاشی :

مدت زمان حضور حشرات موذی

اگر مدت زمان طولانی است که احساس می کنید انواع حشرات موذی ( همچون سوسک ریز ، سوسک فاضلاب ، مارمولک ، پشه ، ساس و …. ) در محیط منزل و یا اداره شما وجود دارند ، میزان سمپاشی بیشتر و مدت زمان آن طولانی تر خواهد بود. تشخیص نواحی مورد نیاز سمپاشی حشرات نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از گونه ها فقط در قسمت پایینی دیوار رخنه می کنند و برخی دیگر بر روی سقف. کاملا واضح است که فقط مناطق مورد نظر باید سمپاشی شوند.

مقاومت حشرات به سم ها

برخی از گونه های حشرات در مقابل برخی سم ها به خصوص DDT ( دی‌ کلرو دی‌ فنیل تری‌ کلرو اتان ) مقاوم بوده و در این شرایط باید سعی کنید از سم های مناسب استفاده نمایید. اگر پس از گذشت یک ساعت و نیم از سمپاشی ساس و سوسک و یا هر نوع حشره دیگر ، باز هم حشرات در منطقه سمپاشی شده وجود داشتند ، این نشان دهنده این است که آن ها به این مورد استفاده مقاوم هستند و باید به فکر گزینه های جایگزین دیگری باشید.

سازگاری سطح مورد نظر به سم ها

سطوح و دیوارهایی که از خاک و گل ساخته شده اند ، بیشتر در معرض حشرات موذی قرار دارند. برخی از دیوارهای خاکی حاوی مواد شیمیایی هستند که pH را افزایش داده و منجر به تجزیه برخی سم ها می شوند. سقف های ساخته شده از کاه گل و یا خس دارای شکاف هایی هستند که حشرات می توانند به داخل آن ها رخنه کنند و امکان دسترسی سم به این مناطق بسیار دشوار است.

سازگاری سم ها

هدف اصلی سمپاشی از بین بردن حشرات پس از قرارگیری آن ها بر روی سطوح مختلف است. سم های مناسب نباید حالت مقاوم داشته باشند ، بلکه هم باید حشرات را بر روی سطوح از بین ببرند و هم تاثیر هوابرد داشته باشند. فرمول حشره کش ها بسیار مهم است ، به عنوان مثال کنسانتره های قادر به امولسیون شدن گزینه های مناسبی نیستند.

ضرورت سمپاشی منازل با رویت حشرات و جانوران موذی احساس می شود. با نزدیک شدن به فصل گرما و بالا رفتن درجه حرارت  ، استفاده از سموم بهداشتی در اماکن عمومی و منازل ضروری است.

سمپاشی منازل

سمپاشی ساختمان هزینه بر است ولی این هزینه همیشه یکسان نیست. قیمت سمپاشی منازل شمال تهران و هزینه سمپاشی منازل جنوب تهران متفاوت است. در واقع محله ای که منزل تان در آن واقع شده روی قیمت سمپاشی منازل تاثیرگذار است. برخی از مناطق تهران توسط حشرات اشغال شده اند و نیاز به سمپاشی تضمینی برای ریشه کنی ساس و سمپاشی سوسک دارند. برای اطلاع از هزینه سمپاشی منزل با شرکت سمپاشی آس تماس بگیرید.

چه نکات ایمنی را در سمپاشی منزل رعایت کنیم ؟

باید به خاطر سپرد که حتما از شرکت‌ سمپاشی دارای مجوز از وزارت بهداشت برای این کار کمک گرفته شود و تا چند ساعت پس از انجام این کار خانه خالی از سکنه باشد تا بخار و ذرات معلق سم از بین برود. سم تا زمانی که مرطوب است می‌ تواند مسمومیت ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌ شود هنگام سم‌ پاشی و تا 48 ساعت بعد ، کودکان زیر 6 سال ، خانم‌ های باردار ، افرادی که دچار بیماری‌ های ریوی و قلبی و کلیوی وحساسیت و بیماری‌ های پوستی هستند ، در خانه حضور نداشته باشند. در سمپاشی منزل نیازی به جمع کردن وسایل خانه نیست. رختخواب‌ ها را در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار‌دهید. پس از سم‌ پاشی و بازگشت به منزل در و پنجره‌ ها باید باز باشند تا احتمال مشکلات تنفسی از بین برود.

خدمات سم پاشی شرکت آریا :

  • سمپاشی منزل
  • سمپاشی شرکت ها
  • سمپاشی اداره ها
  • سمپاشی رستوران ها
  • سمپاشی هتل و مسافرخانه
  • سمپاشی تالار
  • سمپاشی آپارتمان ها و برج
  • سمپاشی انبار و آشپزخانه
  • سمپاشی باغچه و درختان

بهترین زمان سمپاشی ساس در منازل :

از شروع فصل بهار ، هوا گرم شده و در طول این دوره ساس ها به خوبی دوام می آورند و زنده می مانند. در طول فصل تابستان ، مردم ترموستات منزل خود را برای کاهش هزینه ها تنظیم می کنند. در نتیجه این شرایط یک محیط مساعد برای بروز ساس ها را فراهم می کنند. گرما منجر به افزایش فعالیت های ساس ها شده و صاحبان خانه می توانند در طول روز و شب نیش آن ها را احساس کنند. برخلاف تصور بسیاری از افراد ، ساس ها در طول زمستان غیرفعال نمی شوند. این آفات تا زمانی که میزبان داشته باشند می توانند در هر زمان از سال زنده بمانند. با این حال ، متابولیسم آنها در فصل سرما کند می شود.

حقیقت ساده ریشه کن کردن ساس ها این است که شما باید فورا برای سمپاشی آن ها اقدام کنید. بهترین زمان برای جلوگیری از پخش ساس ها ، بلافاصله هنگام جا به جایی به یک فضای جدید است. ساس ها طول عمر زیادی ندارند ، اما می توانند در کوتاه مدت تولید مثل کنند. در شرایط عادی ، ساس های بزرگسال حدود 2 تا 4 ماه زندگی می کنند. از این رو به محض مشاهده ساس ها در منزل خود ، با شرکت سمپاشی آس تماس بگیرید!

امروزه در اکثر اقصی نقاط ایران شاهد حضور ساس ها هستیم و این حشرات موذی زندگی ما را مختل کرده اند. با رفت و آمد به فضاهای عمومی ، احتمال تسریع ورود ساس به منزل شما افزایش می یابد. اگرچه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حضور ساس باعث پخش بیماری نمی شود ، اما آن ها باعث گزش و خارش و استرس و بی خوابی خواهند شد و تا زمانی که کنترل نشوند از بین نمی روند. در واقع تا زمانی که این حشرات تقریبا غیرقابل کنترل باشند ، آلودگی به ساس به رشد خود ادامه خواهد داد. اجازه ندهید این موضوع برای شما اتفاق بیافتد! اگر با این مشکل مواجه شده اید ، حتما با شرکت سمپاشی آس تماس بگیرید تا متخصصین ما در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند!

مزایای خدمات سمپاشی شرکت آریا :

1.    محافظت جامع : به دلیل سال ها تجربه شرکت آریا ، متخصصان ما هر چیز آسیب پذیر موجود در ساختمان را که باعث جذب آفت ها و حشرات شده تشخیص می دهند. با دانش و تجربه خود هر گونه ریسک و خطری را ارزیابی کرده تا یک راه حل مناسب برای محافظتی جامع ارائه دهند.

2.    انعطاف پذیری : متخصصین ما حساسیت سمپاشی حشرات و نیاز به پاسخ فوری و اختیار مطلق را درک می کنند.

3.    ارائه سرویس کامل : چه به خدمات تعمیر و نگهداری معتبر ، به پاسخ سریع اضطراری ، آموزش آگاهی از حشرات و چه به بازرسی توسط تیم فنی و تخصصی ما نیاز داشته باشید ، ما تمامی خدمات مورد نیاز شما برای سمپاشی را فراهم می کنیم.

سمپاشی ساس و سوسک :

ساس ها موجوداتی کوچک ولی بسیار آزار دهنده هستند. ساس ها به همراه دیگر لوازم به داخل خانه ها راه پیدا کرده و با سرعتی باورنکردنی زیاد می شوند. پرداخت هزینه سمپاشی ساس برای از بین بردن آنها بسیار ناچیز است. اگر روی لباس های روشن ، ملحفه ها و روتختی ها لکه های کوچک خون می بینید برای سم پاشی منزل و ریشه کنی ساس به سرعت اقدام کنید. وجود ساس در منزل به خصوص برای کوکان بسیار خطرناک است. اگر کودکی در خانه دارید و روی بدنش زخم های کوچک دیده می شود برای بررسی ساس رختخواب اقدام کنید و سعی کنید سریعا با شرکت سمپاشی تماس بگیرید!

نظافت آشپزخانه و جارو کردن خرده های مواد غذایی یک راه ساده برای حفظ بهداشت و پاکیزگی است. سوسک آشپزخانه از راه آب فاضلاب و سینک ظرفشویی بیرون می آید و از خرده های غذایی تغذیه می کند. سوسک آشپزخانه در شکاف کابینت ها ، درز کاشی ها و سوراخ های ریز گوشه های دیوار جا می گیرد. سوسک فاضلاب از کوچکترین سوراخ ها برای زندگی و قایم شدن استفاده می کند. برای جلوگیری از ورود سوسک های ریز و درشت باید با شرکت سمپاشی معتبری همچون شرکت خدماتی آس تماس بگیرید تا تمامی مشکلات شما حل شود.

سمپاشی.com

رعایت نکات ایمنی در حین سمپاشی منازل :

برای شروع باید ابتدا موارد ایمنی را رعایت کنید! ایمنی به معنای ترکیبی از میزان سمیت یک ترکیب خاص و میزان قرار گرفتن در معرض ارگانیسم غیر هدف نسبت به آن است. هم برای مرگ موش ها و هم حشره کش ها ، داروسازها سعی دارند تا ترکیبات فعال و بی اثر در حشره کش ها را به گونه ای ترکیب کنند تا محصولی با کمترین میزان سمیت برای پستانداران ، کمترین ویژگی های عوامل سرطان زا و ناتوانایی های مادرزادی تولید کنند. ایمنی یکی از اولین و مهمترین مواردی است که هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از مواد شیمیایی سموم دفع آفات برای معالجه یا جلوگیری از آلودگی آفات باید به آن توجه کنید ، به خصوص اگر قصد استفاده از مواد شیمیایی در داخل خانه را دارید.

نقش شما در ایمنی ، در واقع کنترل میزان در معرض قرار گرفتن سموم است. قرار گرفتن در معرض از طریق استنشاق ، تماس پوست یا چشمی و یا مصرف آن ممکن است رخ دهد. اگر شما یا سایرین در معرض آن قرار نگیرید ، میزان سمیت یک محصول خاص فرقی نمی کند.

ویژگی حشره کش های مناسب مورد استفاده سمپاشی :

  • حاوی سم زیاد برای از بین بردن حشرات : اگر مقاومت حشرات بالا رود ، اثرگذاری سم ها کاهش می یابد. هر از گاهی باید نمونه هایی از حشرات را جمع آوری کرده و آزمایشات لازم جهت میزان مقاومت آن ها انجام دهید. در صورت مشاهده مقاومت ، باید از حشره کش ها و سم های دیگر بدون مقاومت متقابل استفاده شود.
  • ماندگاری بر روی سطوح : به منظور جلوگیری از نیاز به استفاده مجدد و مکرر ، که پرهزینه و وقت گیر است ، سم مورد استفاده در روند سم پاشی منازل باید برای مدت طولانی روی سطوح باقی بماند.
  • بی خطر برای انسان و حیوانات خانگی : سم های مورد استفاده باید برای کارمندان شرکت سمپاشی ، ساکنین و حتی حیوانات خانگی بی خطر باشد.
  • مورد تایید صاحبان خانه : برخی فرمولاسیون های سم ها به دلیل بو و یا اینکه چون رسوباتی روی دیوارها جا می گذارند ، کمتر قابل قبول هستند.

نکات کلیدی پس از اتمام سمپاشی سوسک :

1.    به مدت یک ساعت وارد محل سمپاشی شده نشوید. اگر به هر دلیلی وارد آن ناحیه شدید و اثراتی از سم ها را مشاهده کردید ، با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

2.    سوسک ها ممکن است حتی پس از سمپاشی نیز زنده بمانند. پس سعی کنید بلافاصله آن ها را با جارو و یا دستمال بردارید و دور بریزید.

3.    نواحی سینک را تا حد امکان تمیز و خشک نگه دارید. اگر سوسک ها سمپاشی شوند اما در معرض آب قرار گیرند ، دوباره زنده می شوند. همچنین سعی کنید همیشه محیط خانه را تمیز نگه دارید ، زیرا در صورت استفاده از طعمه آن ها فقط غذای طعمه را خورده و زودتر می میرند.

4.    پس اتمام سمپاشی سوسک ، شاید ممکن است تا حدود دو هفته آن ها را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید سوسک ها در طول روز ظاهر می شوند. اما نگران نباشید!

5.    پس از دو هفته تمام نواحی که در آن قسمت ها سوسک مشاهده کرده بودید را دوباره بررسی کنید. این کار به تکنسین ها نیز کمک می کند تا نواحی حضور سوسک ها را راحت تر پیدا کنند.

6.    قرار ملاقات های ماهانه خود را تا زمانی که 60 روز هیچگونه حضوری از سوسک ها را مشاهده نکردید ، حفظ کنید. پس از آن هماهنگی های لازم را با تکنسین خود درباره تغییر سرویس به سرویس های پیشگیرانه انجام دهید.

کنترل سوسک با طعمه

استفاده از طعمه برای کنترل سوسک یکی از رایج ترین متدها بوده و برای مکان های سرپوشیده مانند آشپزخانه ها ( اعم از تجاری و مسکونی ) ، رستوران ها و نواحی آماده سازی مواد غذایی ، هتل ها و بیمارستان ها بسیار موثر است. طعمه های سوسک در سه حالت موجود است :

  • مایع
  • ژل
  • جامد

طعمه در مناطق استراتژیک اطراف خانه ، جایی که سوسک ها ساکن هستند قرار داده می شود. سموم داخل طعمه نه تنها بر روی سوسک هایی که آن را می خورند تاثیر می گذارد ، بلکه از طریق انتقال ثانویه روی تخمک های آن ها نیز اثر دارد. بعد از تغذیه ، آنها اغلب به لانه محل بازگشت خود برمی گردند. هر سوسک دیگری که از مدفوع ، بزاق یا لاشه سوسک آلوده استفاده می کند نیز تحت تاثیر طعمه سوسک قرار می گیرد. اساسا این روند باعث ایجاد چرخه ای مابین سوسک ها شده و یکی از ساده ترین روش های سمپاشی سوسک محسوب می شود.

سمپاشی سوسک با بخار

این روش یکی از قدیمی ترین متدهای سمپاشی است که شامل استفاده از حشره کش ها در گاز برای از بین بردن سوسک ها در یک فضای محدود است. این روند شامل آب بندی یک تاسیسات یا بخشی از یک تاسیسات است ، جایی که هجوم سوسک ها در بالاترین سطح قرار دارد. سپس یک گاز برای کاهش جمعیت وارد منطقه می شود. معمولا در صورت بالا بودن سطح آلودگی ، از بخار استفاده می شود. این روش برای مشاغل زیر کاربرد فراوانی دارد :

  • کارخانه ها
  • انبارها
  • کشاورزی
  • کارخانه آردسازی

سمپاشی سوسک در رستوران ها

اقدامات بهداشتی مناسب مانع بروز آلودگی شده و از طریق تمیز کردن تمام مواد غذایی و آشامیدنی ها و دفع مناسب زباله می توانید از هجوم سوسک ها به داخل رستوران خود خودداری نمایید. همچنین نگهداری مواد غذایی در ظروف در بسته و خدمات زه کشی مناسب و روال برنامه نظافت مداوم یک راه حل موثر است. جهت سمپاشی سوسک راه حل های متفاوتی همچون اسپری ، افشانه و طعمه وجود دارد. برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی با سموم ، مقررات سختگیرانه تری برای کنترل در نزدیکی محل های نگهداری مواد غذایی وجود دارد.

سمپاشی ساس

ساس ها فقط هنگام خون خواری به طرف انسان می روند و بر خلاف آفت هایی همچون کک ها و پشه ها مدت زیادی روی بدن انسان باقی نمی مانند. در مدت روز آن ها بی حرکت بوده و در محل های مختلف تاریک و خشک همچون درزهای وسایل منزل ، دیوارها ، سقف ها ،لا به لای کفپوش های چوبی ، زیر درز کاغذ دیواری و بین تشک و تختخواب مخفی می شوند. ساس ها به طور دسته جمعی زندگی می کنند و غالبا به تعداد زیادی در یک محل یافت می شوند. لازم به ذکر است در حرارت های پایین ممکن است تخم ساس تا 3 ماه زنده بماند و در دمای کمتر از 14 درجه بیرون نمی آید! ساسی که تازه از تخم خارج می شود ، زرد رنگ پریده و خیلی کوچک است ، اما شبیه به بالغ آن می باشد.

1.    سمپاشی ساس در کف اطاق ها ، دیوار ، کلیه درزها و شکاف های موجود در منازل و وسایل منازل با استفاده از سم ساس

2.    سمپاشی لوازم خواب تشک ، وسایل پشمی و ابری و وسایل که انسان در آنها استراحت می کند مانند مبلمان و راحت. به خصوص لوازم خواب بچه ها

ساس ها در برابر حشره ‌کش‌ ها بسیار مقاوم هستند و متاسفانه بعید است که شما بتوانید خودتان این مشکل را حل کنید! تیم تخصصی آس در پاکسازی ساس ها در طول سال ‌ها کسب تجربه در زمینه کنترل آفات و حشرات ، تخصص دارد. ما می ‌دانیم از کدام ‌یک از روش‌ ها بهترین نتایج به دست می‌ آیند. توصیه می‌ کنیم برای رفع و خلاصی از دست این حشرات موذی با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکلات شما را حل کنیم!

مراحل سمپاشی ساس :

بازرسی اولیه

تکنسین های آس به منظور دستیابی به نتیجه کارآمد ، تمام محیط را بررسی کرده و تمام تمرکز خود را بر روی تمام قسمت هایی که ساس ها ممکن است مخفی شوند و یا تغذیه کنند قرار می دهند.

تعیین روش سمپاشی ساس

پس از اتمام بازرسی ، زمان آن رسیده که یک طرح درمانی ارائه دهیم. متخصصان آس تصمیم می گیرند که آیا برای انجام این کار ، استفاده از مواد شیمیایی سازگار با محیط زیست را انتخاب کنند یا سایر روش ها!

تدوین و تنظیم برنامه سمپاشی

تکنسین های آس تمامی خدمات سمپاشی ساس را با اطمینان خاطر انجام داده و هر گونه خطر حضور حشرات و سوسک را از بین می برند. تقریبا یک ماه پس از اولین بررسی ، متخصصین دوباره به محل مورد نظر رجوع کرده و در صورت تشخیص و لزوم دوباره روند درمان را تکرار خواهند کرد.

هزینه سمپاشی ساس چه قدر است ؟

هزینه سمپاشی ساس به فاکتورهای مختلفی همچون سایز محیط ( اداری ، تجاری ، مسکونی و …. ) و شدت آلودگی بستگی دارد. به منظور ارائه برآورد قیمت متخصصین آس به محل مورد نظر رجوع کرده تا با بررسی محیط قیمت نهایی را به شما اعلام نمایند.

چگونه متوجه شویم که محیط آلوده به ساس شده است ؟

ساس ها به راحتی پنهان می شوند و معمولا شب ها از محیط مخفی خود بیرون می آیند. بنابراین اگر نمی دانید باید به دنبال چه چیزی باشید ، کشف آلودگی محیط به ساس می تواند چالش برانگیز باشد.

  • غالبا اولین علائم قابل توجه ساس ، گزیدگی است که بر روی بدن انسان به جا می گذارند. این گزش ها مانند برجستگی های کوچک قرمز رنگ ، معمولا در قسمت فوقانی بدن به نظر می رسند و به صورت خطی هستند.
  • ساس ها معمولا روی ملافه و پتو نشانه هایی از خود به جا می گذارند. اگر نقاط قرمز ریز یا رگه های کوچک قهوه ای مشاهده کنید ، این نشان می دهد که ساس ها تغذیه کرده اند و پس مانده از خود به جا گذاشته اند.
  • ساس ها اغلب در داخل و اطراف تشک ها مشاهده می شوند. ملحفه را کنار زده و درز تشک را با دقت بررسی کنید. اگر پوست شما قرمز شده و احساس خارش دارید ، قطعا با آلودگی ساس مواجه هستید.
  • از دیگر مناطقی که ممکن است ساس ها حضور داشته باشند می توان پشت قابل عکس و پریز برق ، داخل کمد لباس ، مبلمان و شکاف و درزها را بررسی کرد.

ساس ها ، حشرات مخفی و دست نیافتنی هستند که از بین بردن آن ها کار نسبتا دشواری است. بهترین راه حل از بین بردن و سمپاشی ساس همکاری با شرکت های حرفه ای و متخصص در این زمینه می باشد. با داشتن سال ها تجربه در این زمینه ، شرکت آریا راه حل های تخصصی برای رهایی از شر این حشرات موذی ارائه می دهد.

سم پاشی شرکت آریا دارای 1 سال گارانتی می باشد و در صورت مشاهده هر کدام از حشرات در زمان کمتر از 1 سال سم پاشی به صورت رایگان صورت می پذیرد و تنها هزینه اندکی بایت خرید سم دریافت می گردد.

 

  • روش های سمپاشی متداول = این روش یکی از متداول ترین راه های سمپاشی ساس محسوب می شود. تکنسین های آس با استفاده از فرمولاسیون های بی خطر تمام نقاط احتمالی را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام می دهند.
  • درمان حرارتی = استفاده از روش حرارتی یک راه حل پیشگیری و مقابله با ساس ها می باشد. در این روش از مواد سازگار با محیط استفاده شده و با استفاده از هیترهای قابل حمل ، فضاهای آلوده به تدریج تا 120 درجه فارنهایت گرم شده و تمام ساس ها را در تمام مراحل زندگی از بین می برند.
  • درمان با بخار = همانند درمان حرارتی ، می توان از بخار برای از بین بردن ساس ها در معرض دمای بالا استفاده کرد. بخار یک جایگزین عالی برای سموم دفع آفات بوده و برای مناطقی عمیق و با دسترسی سخت بهترین گزینه محسوب می شوند.

هزینه سم پاشی منازل و ساختمان‌ ها چقدر است ؟

عوامل متعددی از جمله محل سم پاشی ( موقعیت و کاربری ساختمان ) ، نوع حشره و متراژ ( مساحت و تعداد طبقات ) بر نرخ سم پاشی منازل تاثیرگذار هستند.

آیا هنگام سم پاشی منازل لازم است خانه را ترک کنیم ؟

خیر! در واقع ، متخصصان شرکت آریا ترجیح می دهند که شما این کار را انجام ندهید! زیرا از سم هایی استفاده می کنیم که هیچ خطری برای سلامتی انسان ها و حیوانات خانگی ندارد.

 

زهرا بازدید : 36 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

شانکر پوستی گردو

Walnut bark canker

علائم بیماری شانکر پوستی گردو:

نشانه های بیماری گیاهی شانکر پوستی گردو در ابتدا به صورت لکه های نامتقارن، به رنگ قهوه ای تیره در پوست تنه و شاخه های اصلی بروز پیدا می کند. به مرورعلائم بیماری در سطح پوست نیز نمایان می شوند. با تراشیدن پوست تنه و شاخه های آلوده، قهوه ای شدن بافت های خارجی پوست کاملاً آشکار می شود. در تابستان با پیشروی بیماری، پوست قسمت های آلوده شکاف برداشته و شیرابه ای به رنگ قهوه ای یا سیاه از محل شکاف ها خارج شده و حالت شانکر ایجاد می کند. 

عامل بیماری، نحوه انتشار و چرخه زیستی شانکر پوستی گردو:

در ایران، عامل بیماری گیاهی شانکر پوستی گردو، باکتری Brenneria nigrifluens تشخیص داده شده است.

عامل این بیماری در شانکرها و بافت های عفونی درختان زمستان گذرانی کرده که همراه با گسترش بیماری، شیرابه از محل شانکرها خارج می شود. شانکرها در تابستان بزرگ شده و پیشروی بیماری به ویژه اگر هوا مرطوب یا بارانی باشد، سریع است. در پاییز و زمستان رشد شانکرها متوقف می شود.

گردو گردو

راه های پیشگیری و کنترل بیماری شانکر پوستی گردو:

·         برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا به گیاه، بعد از هر طوفان، تگرگ یا هرعامل دیگری که موجب آسیب دیدن گیاه شود، کل گیاه را باید با بردوفیکس ۵ در هزار محلول پاشی کرد.

·         سم پاشی های چهارگانه دوره ای با بردوفیکس به شرح زیر :

- سم پاشی با بردوفیکس ١۰ در هزار پس از برداشت محصول

- سم پاشی با بردوفیکس ١۰ درهزار قبل از تورم جوانه ها

- سم پاشی با بردوفیکس ۵ در هزار بعد از ریزش شاتون ها

- سم پاشی با بردوفیکس ۵ در هزار بعد از تشکیل میوه

درصورت وجود آلودگی اقدامات زیرعلاوه بر محلول پاشی های دوره ای ضروری است :

تکرارسم پاشیها، بعد از تشکیل میوه، در سه نوبت به فواصل ١۵ روزه

تراشیدن دقیق شانکرهای موجود روی شاخه ها و تنه های درختان آلوده و پانسمان بافت سالم گیاه با بردوفیکس رقیق نشده

هرس شاخه های آلوده، ١۰ تا ١۵ سانتی متر پایین تر از بافت آلوده و سوزاندن آن ها و در صورت قطور بودن محل هرس، ضدعفونی محل با بردوفیکس رقیق نشده یا خمیر بردو

زهرا بازدید : 28 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

فالوور چیست و انواع پروفایل اینستاگرام کدام است

یکی از پر کاربرد ترین اصطلاحات اینستاگرام که در بین کاربران فعال این شبکه اجتماعی رایج است، اصطلاح فالوور می باشد. اصطلاحی پرکاربرد و در عین حال نمادی برای رقابت! معنی اصطلاح فالوور چیست ؟ این مطلب همه جوانب این لغت پرکاربرد این روزهای کاربران ایرانی و خارجی را پوشش می دهد.

همانند روال تعریف اصطلاحات اینستاگرام در فالو کمپ، فالوور را نیز به شکلی کامل از ریشه توضیح می دهیم تا به درک بهتر مخاطب منجر شود. ابتدا معنی لغوی این اصطلاح یا کلمه را توضیح داده و سپس به جوانب مختلف کاربرد فالوور می پردازیم.

فالوور قبل از اینکه یک اصطلاح باشد، یک کلمه انگلیسی است که کاربردهای مختلفی در این زبان دارد. اما از زمان پیدایش و ظهور شبکه های اجتماعی، کاربرد آن نیز به گونه ای افزایش پیدا کرد که برخی افراد که با زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارند، بر این باورند که این کلمه یا اصطلاح تنها متعلق به اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی مبتنی بر فالوور است.

 

معنی کلمه فالوور چیست

این کلمه که در زبان انگلیسی با املای Follower نوشته می شود، Noun یا اسم بوده و به معنی دنبال کننده می باشد. کلمه Follower مفرد و جمع آن Followers است.

در پاسخ به این سوال که معنی کلمه فالوور چیست ما تنها به ترجمه آن در صنعت شبکه های اجتماعی می پردازیم. چرا که اگر بخواهیم همه جوانب استفاده از آن را توضیح دهیم از حوصله مخاطب خارج است. اما برای درک بهتر این واژه توضیح مختصری از کاربرد آن در زبان انگلیسی نیز ارائه می کنیم.

در زبان انگلیسی افرادی که دنبال کننده حزب، طرز فکر یا عقیده ای خاص، گروه و … هستند را با استفاده از پسوندهای مرتبط خطاب می کنند و به این معنی است که فرد مذکور پیرو یا فالوور آن حزب، طرز فکر و یا گروه است.

کاربرد اصطلاح فالوور در اینستاگرام چیست

با توجه به اینکه دسترسی به سایر شبکه های اجتماعی پرکاربرد در سطح جهان برای کاربران ایرانی محدود بوده و عموم جامعه تنها اینستاگرام را بعنوان یک شبکه اجتماعی می شناسد، بسیاری گمان می کنند که اصطلاح یا کلمه فالوور فقط در اینستا کاربرد دارد.

اکثر شبکه های اجتماعی امکانی را در پلتفرم خود در نظر گرفته اند تا کاربرانشان بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و به قول معروف از احوال یکدیگر با خبر شوند. ما این نوع از رسانه های اجتماعی را رسانه های مبتنی بر فالوور یا فالوور محور می نامیم.

توئیتر، پیج های فیسبوک، اکانت های کمپانی در لینکدین، سوندکلود، پینترست و بسیاری دیگر از پلتفرم های اجتماعی با کاربری متفاوت، دکمه ای را در پروفایل کاربران خود با عنوان Follow قرار داده اند.

سوال کاربرد فالوور در اینستاگرام چیست را باید به کاربرد فالوور در شبکه های اجتماعی چیست تغییر دهیم. چون اصطلاح فالوور فقط محدود به اینستاگرام نیست و قبل از پیدایش این شبکه به معنای واقعی پرطرفدار، سایر رسانه های اجتماعی از آن استفاده می کردند.

هدف از قرار دادن دکمه فالو این است که باعث ایجاد پیوند بین پروفایل های فعال در این شبکه های اجتماعی شود. در برخی از پلتفرم های اجتماعی مانند لینکدین، فالو کردن ها یکطرفه است و تنها محدود به پروفایل های کمپانی.

در لینکدین بجای استفاده از دکمه Follow از دکمه Connect استفاده شده که از نظر ماهیت کاربردی، Connect همان Follow در اینستا یا توئیتر بحساب می آید.

در اینستاگرام زمانی که پروفایل یک شخص را مشاهده می کنیم با چند اصطلاح از جمله Followers برخورد می کنیم. اگر از طریق اپلیکیشن اینستا پروفایل شخصی را مشاهده کنید، عددی زیر عبارت Followers و اگر از طریق وب سایت این شبکه اجتماعی اقدام به بازدید از پروفایل ایشان کنید، عددی مقابل این عبارت مشاهده می کنید.

https://xn--mgbndhc8gwa6aa82k.com/

عدد فالوور چیست

حتما برای شما این سوال که عدد فالوور چیست و بیانگر چه المانی از صفحه اینستاگرام یک کاربر می باشد، در ذهنتان ایجاد می شود. عددی که مقابل یا زیر کلمه Followers مشاهده می کنید، بیانگر تعداد دنبال کنندگان یک اکانت اینستا می باشد.

هر چه این عدد بالا تر باشد، نشان از محبوبیت آن پیج نزد مخاطبینش دارد. این عدد، خود نیز دارای نمادهایی است که می تواند سوال برانگیز باشد. برای مثال K در تعداد فالوور چیست و M چه معنایی دارد!

K در عدد تعداد فالوور چیست

بعید است تا کنون با پیج هایی که مقابل عدد فالوور های آنها حرف K مشاهده می شود، برخورد نکرده باشید. خوب K در عدد تعداد فالوور چیست ؟ این عدد زمانی توسط اپلیکیشن و سایت اینستا نمایش داده می شود که تعداد دنبال کنندگان یک پیج بیش از 9.999 و کمتر از 1 میلیون باشد.

 

برای مثال اگر یک پیج اینستاگرام 10.000 فالوور داشته باشد، اینستا آن را 10K نمایش می دهد. برای مثال :

·         15K یعنی 15.000 فالوور

·         150K یعنی 150.000 فالوور

·         500K یعنی 500.000 دنبال کننده

چرا اینستاگرام از K استفاده می کند؟ مهمترین نکته در استفاده از K صرفه جویی در فضای اپلیکیشن است. نمایش 300K بجای 300.000 فضای کمتری لازم دارد. و عامل بعدی زیبایی عدد می باشد. تقریبا همه شبکه های اجتماعی از K برای نمایش تعداد فالوور بیش از 10.000 و کمتر از 1.000.000 استفاده می کنند.

M در عدد فالوور چیست

M اولین حرف کلمه Million (میلیون) است. وقتی مقابل عددی که تعداد دنبال کنندگان (Followers) یک پیج ایرانی یا غیر ایرانی را نشان می دهد حرف M قرار می گیرد، اشاره به میلیونی بودن تعداد فالوورهای آن صفحه یا اکانت اینستا دارد.

 

پیج بسیاری از افراد مشهور ایرانی که چهره ای مردمی نیز هستند، میلیون ها فالوور واقعی دارند. اینستا برای نمایش تعداد فالور این پیج ها از حرف M استفاده می کند.

اگر پیجی را مشاهده کردید که 1.5M فالوور دارد، به این معنی است که آن پیج دارای 1.500.000 فالوور می باشد. اینکه چه تعداد از این دنبال کنندگان، کاربران به معنای واقعی، فعال اینستاگرام هستند را می توان با استفاده از فرمول محاسبه میزان تعامل یا Engagement یک پبج به دست آورد.

برای اینکه M در تعداد فالوور چیست را بهتر درک کنیم، چند مثال می آوریم:

·         1M یعنی 1.000.000 فالوور

·         10M یعنی 10.000.000 فالوور

·         100M یعنی 100.000.000 دنبال کننده

دلیل استفاده اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی از نماد M بجای درج کامل عدد تعداد دنبال کنندگان یک پروفایل، دقیقا مشابه علت استفاده از نماد K که پیشتر توضیح دادیم می باشد.

آیا تا اینجا پاسخ سوال خود مبنی بر کاربرد فالوور چیست را بدست آورده اید و به درک مناسبی از واژه فالوور رسیده اید؟ اگر این چنین است، ادامه مطلب را مطالعه کنید. در ادامه می خواهیم انواع اصطلاحات مرتبط با کلمه فالوور در اینستاگرام را توضیح دهیم. اصطلاحاتی همچون فالوور فعال، فالوور واقعی، خرید فالوور، فالوور دختر و … پس با ما همراه باشید.

 

زهرا بازدید : 24 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

 

یکی از پر کاربرد ترین اصطلاحات اینستاگرام که در بین کاربران فعال این شبکه اجتماعی رایج است، اصطلاح فالوور می باشد. اصطلاحی پرکاربرد و در عین حال نمادی برای رقابت! معنی اصطلاح فالوور چیست ؟ این مطلب همه جوانب این لغت پرکاربرد این روزهای کاربران ایرانی و خارجی را پوشش می دهد.

همانند روال تعریف اصطلاحات اینستاگرام در فالو کمپ، فالوور را نیز به شکلی کامل از ریشه توضیح می دهیم تا به درک بهتر مخاطب منجر شود. ابتدا معنی لغوی این اصطلاح یا کلمه را توضیح داده و سپس به جوانب مختلف کاربرد فالوور می پردازیم.

فالوور قبل از اینکه یک اصطلاح باشد، یک کلمه انگلیسی است که کاربردهای مختلفی در این زبان دارد. اما از زمان پیدایش و ظهور شبکه های اجتماعی، کاربرد آن نیز به گونه ای افزایش پیدا کرد که برخی افراد که با زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارند، بر این باورند که این کلمه یا اصطلاح تنها متعلق به اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی مبتنی بر فالوور است.

 

معنی کلمه فالوور چیست

این کلمه که در زبان انگلیسی با املای Follower نوشته می شود، Noun یا اسم بوده و به معنی دنبال کننده می باشد. کلمه Follower مفرد و جمع آن Followers است.

در پاسخ به این سوال که معنی کلمه فالوور چیست ما تنها به ترجمه آن در صنعت شبکه های اجتماعی می پردازیم. چرا که اگر بخواهیم همه جوانب استفاده از آن را توضیح دهیم از حوصله مخاطب خارج است. اما برای درک بهتر این واژه توضیح مختصری از کاربرد آن در زبان انگلیسی نیز ارائه می کنیم.

در زبان انگلیسی افرادی که دنبال کننده حزب، طرز فکر یا عقیده ای خاص، گروه و … هستند را با استفاده از پسوندهای مرتبط خطاب می کنند و به این معنی است که فرد مذکور پیرو یا فالوور آن حزب، طرز فکر و یا گروه است.

کاربرد اصطلاح فالوور در اینستاگرام چیست

با توجه به اینکه دسترسی به سایر شبکه های اجتماعی پرکاربرد در سطح جهان برای کاربران ایرانی محدود بوده و عموم جامعه تنها اینستاگرام را بعنوان یک شبکه اجتماعی می شناسد، بسیاری گمان می کنند که اصطلاح یا کلمه فالوور فقط در اینستا کاربرد دارد.

اکثر شبکه های اجتماعی امکانی را در پلتفرم خود در نظر گرفته اند تا کاربرانشان بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و به قول معروف از احوال یکدیگر با خبر شوند. ما این نوع از رسانه های اجتماعی را رسانه های مبتنی بر فالوور یا فالوور محور می نامیم.

توئیتر، پیج های فیسبوک، اکانت های کمپانی در لینکدین، سوندکلود، پینترست و بسیاری دیگر از پلتفرم های اجتماعی با کاربری متفاوت، دکمه ای را در پروفایل کاربران خود با عنوان Follow قرار داده اند.

سوال کاربرد فالوور در اینستاگرام چیست را باید به کاربرد فالوور در شبکه های اجتماعی چیست تغییر دهیم. چون اصطلاح فالوور فقط محدود به اینستاگرام نیست و قبل از پیدایش این شبکه به معنای واقعی پرطرفدار، سایر رسانه های اجتماعی از آن استفاده می کردند.

هدف از قرار دادن دکمه فالو این است که باعث ایجاد پیوند بین پروفایل های فعال در این شبکه های اجتماعی شود. در برخی از پلتفرم های اجتماعی مانند لینکدین، فالو کردن ها یکطرفه است و تنها محدود به پروفایل های کمپانی.

در لینکدین بجای استفاده از دکمه Follow از دکمه Connect استفاده شده که از نظر ماهیت کاربردی، Connect همان Follow در اینستا یا توئیتر بحساب می آید.

در اینستاگرام زمانی که پروفایل یک شخص را مشاهده می کنیم با چند اصطلاح از جمله Followers برخورد می کنیم. اگر از طریق اپلیکیشن اینستا پروفایل شخصی را مشاهده کنید، عددی زیر عبارت Followers و اگر از طریق وب سایت این شبکه اجتماعی اقدام به بازدید از پروفایل ایشان کنید، عددی مقابل این عبارت مشاهده می کنید.

https://xn--mgbndhc8gwa6aa82k.com/

عدد فالوور چیست

حتما برای شما این سوال که عدد فالوور چیست و بیانگر چه المانی از صفحه اینستاگرام یک کاربر می باشد، در ذهنتان ایجاد می شود. عددی که مقابل یا زیر کلمه Followers مشاهده می کنید، بیانگر تعداد دنبال کنندگان یک اکانت اینستا می باشد.

هر چه این عدد بالا تر باشد، نشان از محبوبیت آن پیج نزد مخاطبینش دارد. این عدد، خود نیز دارای نمادهایی است که می تواند سوال برانگیز باشد. برای مثال K در تعداد فالوور چیست و M چه معنایی دارد!

K در عدد تعداد فالوور چیست

بعید است تا کنون با پیج هایی که مقابل عدد فالوور های آنها حرف K مشاهده می شود، برخورد نکرده باشید. خوب K در عدد تعداد فالوور چیست ؟ این عدد زمانی توسط اپلیکیشن و سایت اینستا نمایش داده می شود که تعداد دنبال کنندگان یک پیج بیش از 9.999 و کمتر از 1 میلیون باشد.

 

برای مثال اگر یک پیج اینستاگرام 10.000 فالوور داشته باشد، اینستا آن را 10K نمایش می دهد. برای مثال :

·         15K یعنی 15.000 فالوور

·         150K یعنی 150.000 فالوور

·         500K یعنی 500.000 دنبال کننده

چرا اینستاگرام از K استفاده می کند؟ مهمترین نکته در استفاده از K صرفه جویی در فضای اپلیکیشن است. نمایش 300K بجای 300.000 فضای کمتری لازم دارد. و عامل بعدی زیبایی عدد می باشد. تقریبا همه شبکه های اجتماعی از K برای نمایش تعداد فالوور بیش از 10.000 و کمتر از 1.000.000 استفاده می کنند.

M در عدد فالوور چیست

M اولین حرف کلمه Million (میلیون) است. وقتی مقابل عددی که تعداد دنبال کنندگان (Followers) یک پیج ایرانی یا غیر ایرانی را نشان می دهد حرف M قرار می گیرد، اشاره به میلیونی بودن تعداد فالوورهای آن صفحه یا اکانت اینستا دارد.

 

پیج بسیاری از افراد مشهور ایرانی که چهره ای مردمی نیز هستند، میلیون ها فالوور واقعی دارند. اینستا برای نمایش تعداد فالور این پیج ها از حرف M استفاده می کند.

اگر پیجی را مشاهده کردید که 1.5M فالوور دارد، به این معنی است که آن پیج دارای 1.500.000 فالوور می باشد. اینکه چه تعداد از این دنبال کنندگان، کاربران به معنای واقعی، فعال اینستاگرام هستند را می توان با استفاده از فرمول محاسبه میزان تعامل یا Engagement یک پبج به دست آورد.

برای اینکه M در تعداد فالوور چیست را بهتر درک کنیم، چند مثال می آوریم:

·         1M یعنی 1.000.000 فالوور

·         10M یعنی 10.000.000 فالوور

·         100M یعنی 100.000.000 دنبال کننده

دلیل استفاده اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی از نماد M بجای درج کامل عدد تعداد دنبال کنندگان یک پروفایل، دقیقا مشابه علت استفاده از نماد K که پیشتر توضیح دادیم می باشد.

آیا تا اینجا پاسخ سوال خود مبنی بر کاربرد فالوور چیست را بدست آورده اید و به درک مناسبی از واژه فالوور رسیده اید؟ اگر این چنین است، ادامه مطلب را مطالعه کنید. در ادامه می خواهیم انواع اصطلاحات مرتبط با کلمه فالوور در اینستاگرام را توضیح دهیم. اصطلاحاتی همچون فالوور فعال، فالوور واقعی، خرید فالوور، فالوور دختر و … پس با ما همراه باشید.

 

زهرا بازدید : 29 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

قصه درمانی عملی اجتماعی و فرهنگی است که در آن داستان ها برای افراد گروه بیان می شود. در این شیوه درمانی اغلب با شیوه های نمایش گونه همراه است. قصه و داستان گویی در هر فرهنگ بعنوان ابزار سرگرمی، اموزش، حفظ فرهنگ و ارزش های اخلاقی است.

مهم ترین نکته ای که قصه درمانی را اثر بخش می کند، همانندسازی شنوندگان قصه با شخصیت نخست داستانی است که نقل می شود. اشخاص خود را جای قهرمان می گذارند و با گرفتاری ها و خوشحالی های وی همراه می شوند.

 

آن ها همراه قهرمان داستان رشد می کنند و از تجربه هایی استفاده خواهند کرد که بدون آزمودن شان و درگیر شدن و بهائی را از دست دادن ، آن ها را فرا می گیرند.

 

قصه درمانی روشی است که در آن میتوان با خواندن قصه های ارام بخش استرس، اضطراب، ترس های بی مورد ، نومیدی، بیماری افسردگی و بسياري از مشکلات رفتاری و روانی را رفع کرد. این شیوه مخصوصا برای بچه ها بخاطر علاقه ای که به داستان ها دارند بسیار موثر است.

 

 

به طور کلی داستان و تمثیل چهار قلمرو از وجود انسان را تحت‌تأثیر قرار می دهند:

- قلمرو شناختی:توانایی قصه در انتقال دانش و کمک به فرآیند حل مسأله

 

- قلمرو عاطفی:قصه سبب پالایش عاطفی- هیجانی و امید آفرینی میشود

 

- قلمرو بین فردی:قصه سبب ایجاد و خلق پیوستگی و ارتباط انسانی- اجتماعی اشخاص با یکدیگر میشود

 

- قلمرو شخصی:قصه سبب بصیرت و بینش میشود چرا‌که شخص خودش و مسایل مربوط به زندگی اش را در روایت سایرین ملاحظه و مشاهده نموده و فهم بهتری از خویش و مشکل اش پیدا میکند.

 

 

با یک قصه خوب می توان برای مراجع به روشنی توضیح داد که افکار ناسازگار چطور ایجاد می شوند چطور تعمیم یافته اند و بطور انتخابی انتزاع شده اند و مورد تحریف قرار میگیرند و چطور در یک رخداد یا اتفاق جدید الگوی واکنشی اشنا( عادتی) را بر می انگیزند.

 

قصه ها و داستان ها وسیله منحصر به فرد و مخصوصى برای استفاده در روان درمانی اند چرا‌که آنها با همه مردم در هر سن و سالی رابطه برقرار می کنند و علت ديگر آن که ما انسانها غالبا به صورت داستان و قصه می اندیشیم.

 

در قصه ها مفهوم هر رویداد را چارچوب فکری ما تعيين میکند. چنانچه ما چارچوب را تغیر میدهیم معنای واقعه هم به پیروی از آن تغيير می کند .بسیاری حکایات و قصه ها رفتارها و حوادثی را در متن خود روایت می کنند که وقتی چارچوب و قالب آنها را تغيير میدهیم مفهوم آن ها هم تغيير میکند. به عنوان مثال یک جوجه اردک که از سایرین متفاوت بنظر می رسد، تبدیل میشود به جوجه اردک زشت، ولی در قالب و چارچوب دیگری همین جوجه اردک زشت به یک قدرتمند زیبا تبدیل میشود، بسیار زیباتر از اردک های دیگری که او همواره خودش را با آنها قیاس میکرده است.

 

 

یک داستان خوب برای کودکان باید دارای چه خصوصیت هایی باشد؟

 

در مورد انتخاب یک قصه خوب از نظر روانشناختی اشاره به نکات ذیل ضروری بنظر می رسد.

این که داستان با ظرفیت روانی، احساسات، علائق، فضای ذهنی، فرهنگ اجتماعی و شرایط زمانی کودک تناسب داشته باشد.

 

قصه ساده، کوتاه و جذاب بوده و به شکلی باشد که کودک از شروع نتواند پایان آنرا حدس بزند. و در پایان این قابلیت را داشته باشد که در کودک تاثیری مثبت بر جای گذارد.

می توانید از بهترین مشاوران سایت حال خوب زندگی راهنمایی و کمک بگیرید.

زهرا بازدید : 28 دوشنبه 17 شهریور 1399 نظرات (0)

خواص، فواید و عوارض مصرف گردو یکی از پرخاصیت ترین مغزها

خوردن گردو فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد، کاهش بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز از فواید گردو است.گردوها برای پوست و بدن واقعاً عالی هستند و برای همین بسیاری از برندهای مراقبت از پوست و زیبایی محصولاتی شامل گردو دارند، چون غنی از مواد مغذی هستند که برای کارهای عادی زیبایی ما مفید هستند. گردوها همچنین برای عالی می باشند و بسیاری از شامپوها شامل عصاره های گردو و روغن گردو هستند چون مو را سالم نگه می دارند و آن ها را براق می کنند اما این تنها نیست که در این بخش از نهال گردو به آن خواهیم پرداخت.

خواص گردو

 

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران باردهی باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

فسفر: نزدیک به 1٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

فواید و خواص سلامتی گردو:

1. سلامت قلب:

به خاطر سطح بالای اسیده ای چرب امگا 3 در گردو، برای سیستم قلبی و عروقی بسیار مفید هستند.مشخص شده است که خوردن تنها چند گردو در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین آن هایی که فشار خون بالا دارند توجه بیشتری داشته باشند. اسیده ای چرب امگا 3 معروف به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش تولید کلسترول خوب شناخته می شوند که این اعمال هم برای قلب مفید است.

2. گردو مناسب برای سیستم ایمنی:

گردو مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها را دارد که سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارند و از ظهور بیماری ها پیش گیری می کنند.

3. گردو مفید برای سلامت مغز:

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو هم برای مغز مفید هستند. باعث می شود که سیستم عصبی به آرامی کار کند و حافظه شما را بهبود بخشد.

4. گردو مناسب برای سرطلان سینه:

انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در سال 2009، حجم تحقیقات خود را منتشر کرد که مصرف کمی از گردو، هر روز، می تواند به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

5. گردو مناسب برای بیماری های التهابی:

کسانی که بیماری های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما دارند، گردو برایشان مفید است چون مقادیر زیادی از اسیده ای چرب دارند.

6. گردو مناسب برای سلامت استخوان ها:

گردو شامل یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولینیک است.این اسید آلفا لینولینیک و ترکیبات آن با استخوان های قوی تر و سالم تر در ارتباط بوده اند.هم چنین وقتی شما اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق گردو جذب می کنید، التهاب کاهش می یابد و این مربوط به حفظ استخوان ها برای مدت زمان طولانی تر است.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 903
  • بازدید کلی : 3,017